Ναυμαχία Πειραιώς-Grimaldi. Σε ποιους επιχειρηματίες δίνει 1,30 ευρώ ο Ιταλός για την HSW

Στην κορύφωση της βρίσκεται η ναυμαχία των μεγαλομετόχων της Hellenic Seaways και της τράπεζας Πειραιώς για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου στην εταιρία. Υπό το άγρυπνο βλέμμα της Τράπεζας Πειραιώς που κατέχει ποσοστό 41% στην ακτοπλοϊκή, ο Emanuele  Grimaldi, μέτοχος του 34% -τουλάχιστον προς το παρόν- έχει προσεγγίσει τους μικρότερους μετόχους που κατέχουν στο σύνολο τους το υπόλοιπο 25% αναζητώντας αυτούς που είναι πρόθυμοι να δώσουν το μερίδιο τους.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η τιμή αγοράς που προτείνει ο Ιταλός μεγαλομέτοχος ανέρχεται στα 1,30 ευρώ / μετοχή και έχει ήδη βρει πρόσφορο έδαφος για να εκπληρώσει το στόχο του.

Emanouele Grimaldi . Επικεφαλης Grimaldi Group
Emanouele Grimaldi . Επικεφαλης Grimaldi Group

Μεταξύ των περίπου 40 μετόχων που έχουν αξιόλογο μερίδιο στην HSW περιλαμβάνονται τράπεζες, αμοιβαία κεφάλαια και επιχειρηματίες, όπως ο Δ. Κοντομηνάς, ο Ν. Στασινόπουλοςκ.α., που επένδυσαν στην εταιρία στο ξεκίνημα της, όταν ο Παντελής Σφηνιάς έκανε πραγματικότητα το όραμα του ιδρύοντας τη Minoan Flying Dolphins- η οποία μετεξελίχθηκε στη σημερινή HSW.

Δημήτρης Κοντομηνάς, Ετών 76, Πρόεδρος Αlpha
Δημήτρης Κοντομηνάς, Ετών 76, Πρόεδρος Αlpha

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο ιταλικός όμιλος μέσω της εισηγμένης της Minoan Lines, έχει ήδη αυξήσει το ποσοστό συμμετοχής του στην HSW, αγοράζοντας μετοχές της Interamerican, γεγονός που αν ισχύει αναμένεται να ανακοινωθεί μέσω του Χρηματιστηρίου Αθηνών.

Τι κάνει η τράπεζα Πειραιώς 

Την ίδια ώρα, ανεπιβεβαίωτες πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι η Τράπεζα Πειραιώς έχει περάσει στην αντεπίθεση κάνοντας τις δικές της ανάλογες κινήσεις και ανεβάζοντας το τίμημα στα 1,40 ευρώ ανά μετοχή, προκειμένου να διασφαλίσει ότι η πλειοψηφία της εταιρίας θα παραμείνει σε ελληνικά χέρια και η επιτυχημένη διαχείριση της θα συνεχιστεί χωρίς εμπόδια.

Ο όμιλος Grimaldi δραστηριοποείται εδώ και αρκετά χρόνια στην ελληνική αγορά αφού κατέχει το 94,36% του μετοχικού κεφαλαίου της Μinoan Lines, ενώ τον περασμένο Οκτώβριο είχε ήδη εκφράσει ανοιχτά την πρόθεση του να εξαγοράσει το πλειοψηφικό πακέτο και της Hellenic Seaways από την Τράπεζα Πειραιώς, η διοίκηση της οποίας, ωστόσο, εμφανίστηκε απρόθυμη να συζητήσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Εκτός, όμως από την Τράπεζα Πειραιώς, επιφυλακτικοί σε μία ενδεχόμενη αλλαγή στο τιμόνι της ακτοπλοϊκής εταιρίας εμφανίζονται οι πιστωτές της, καθώς η αναδιάρθρωση των δανείων της από την υφιστάμενη διοίκηση οδήγησε τη HSW και πάλι στην κερδοφορία το 2015, ενώ στα επόμενα σχέδια της περιλαμβάνεται η ανανέωση και η διεύρυνση του στόλου της με στόχο την επέκταση των δρομολογίων και τη συνέχεια της δυναμικής ανάπτυξης.

Παράλληλα, νησιώτες εκφράζουν την ανησυχία τους για τυχόν αλλαγή των σχεδίων αυτών και κατάργηση δρομολογίων που εξυπητερούν τα δρομολόγια της άγονης γραμμής, σε περίπτωση αλλαγής της μετοχικής σύνθεσης και κατ’ επέκταση της διοίκησης της.

Σημειώνεται ότι στις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις της Minoan Lines για το εννέαμηνο του 2015, το ποσοστό 33,5% που κατείχε στην HSW αποτιμάται στα 50,75 εκατ. ευρώ, δηλαδή το σύνολο του μετοχικού κεφαλαίου ανέρχεται σε 152 εκατ. ευρώ. Την ίδια ώρα, στο πρώτο εξάμηνο του 2015 η αξία του στόλου της εταιρίας διαμορφώνονταν στα 248,8 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τη διοίκηση της HSW, κατά την τελευταία τριετία η εταιρία έχει βελτιώσει τη λειτουργική της κερδοφορία ενώ τα κέρδη EBITDA για το 2015 εκτιμώνται στα 23 εκατ. ευρώ.