Δυναμικό το νέο Opel Astra 1.4 turbo

H Opel έδωσε στη δημοσιότητα περισσότερα στοιχεία για τον καινούριο κινητήρα βενζίνης 1.4 turbo του νέου Astra.

To νέο Astra, όπως ήδη σας έχουμε ενημερώσει, θα διατίθεται με ένα εντελώς καινούριο κινητήρα βενζίνης στα 1.4 λίτρα, ο οποίος είναι κατασκευασμένος εξ’ ολοκλήρου από αλουμίνιο, διαθέτει άμεσο ψεκασμό και Turbo και θα αποδίδει 125 και 150 ίππους. Στην ουσία ο νέος τετρακύλινδρος 1.4  είναι ο μεγάλος αδερφός του χιλιάρη τρικύλινδρου που εμφανίστηκε στο Adam Rocks και στη νέα γενιά Corsa. Και οι δύο είναι μέλη της λεγόμενης οικογένειας μικρών κινητήρων – μιας ομάδας high-tech κινητήρων με τρεις ή τέσσερις κυλίνδρους και κυβισμό κάτω από 1.6 l. Αυτοί είναι βασικοί παίκτες στη μεγαλύτερη επέλαση κινητήρων στην ιστορία της Opel, με το λανσάρισμα 17 νέων κινητήριων μονάδων από το 2014 μέχρι το 2018.

Ο κινητήρας αποδίδει μέγιστη ροπή μέχρι 245 Nm πολύ νωρίς – διαθέσιμη μεταξύ 2.000 και 3.500 rpm. Σύμφωνα με προκαταρκτικά δεδομένα, με Start/Stop θα καταναλώνει μόλις 4,9 lit / 100 km στο μικτό κύκλο (114 g/km CO2). Οι μηχανικοί για μία φορά ακόμα μελέτησαν σχολαστικά τα επίπεδα θορύβων και κραδασμών κατά τη διάρκεια εξέλιξης του 1.4 turbo – όπως ακριβώς έκαναν για τον χιλιάρη τρικύλινδρο. Το μπλοκ του κινητήρα κατασκευάστηκε με κριτήριο τη μείωση των συντονισμών, το κάρτερ λαδιού χωρίζεται σε δύο τμήματα, η ενσωμάτωση της κυλινδροκεφαλής στην πολλαπλή εξαγωγής είναι ηχομονωμένη, έχει σχεδιαστεί ένα ηχοαπορροφητικό κάλυμμα εκκεντροφόρων, τα μπεκ ψεκασμού υψηλής πίεσης είναι απομονωμένα, ενώ η καδένα χρονισμού έχει υποστεί ειδική κατεργασία με στόχο τη μείωση του θορύβου.

Λόγω δομής, ο νέος 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo προσθέτει λιγότερο βάρος στο αυτοκίνητο. Μόνο το αλουμινένιο μπλοκ ζυγίζει δέκα κιλά λιγότερο συγκριτικά με το μπλοκ από χυτοσίδηρο του υπάρχοντος 1.4 turbo, με αποτέλεσμα να εναρμονίζεται πλήρως με το πνεύμα του πολύ αποδοτικού Opel Astra. Για το λιγότερο δυνατόν βάρος, ο στρόφαλος είναι χυτός και κοίλος, ενώ η αντλία λαδιού είναι χαμηλών τριβών και λειτουργεί σε δύο επίπεδα πίεσης ανάλογα με τις απαιτήσεις. Ολόκληρος ο κινητήρας είναι σχεδιασμένος για λιπαντικά χαμηλού ιξώδους 5W-30 ώστε να επιτυγχάνεται μείωση των εσωτερικών τριβών με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης και την αύξηση της απόδοσης.

Πηγή: gazzetta.gr